├Ś Jak podoba Ci si─Ö nasz nowy sklep w Polsce, przeka┼╝ nam swoj─ů opini─Ö. tutaj
Bezp┼éatna dostawa dla wszystkich powy┼╝szych zam├│wie┼ä 49,00 ÔéČ

TENDENCJE W ZAKRESIE ŻYWNOŚCI

Vegane Proteinquellen f├╝r den Muskelaufbau

Wega┼äskie ┼║r├│d┼éa bia┼éka do budowy mi─Ö┼Ťni



Dieta sk┼éadaj─ůca si─Ö wy┼é─ůcznie z produkt├│w ro┼Ťlinnych? Wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi nie potrafi┼éa sobie tego wyobrazi─ç w przesz┼éo┼Ťci! W dzisiejszych czasach nie stanowi to jednak problemu. Temat weganizmu nie jest ju┼╝ tak odra┼╝aj─ůcy w dzisiejszym spo┼éecze┼ästwie, jak by┼é w latach wcze┼Ťniejszych. W mi─Ödzyczasie, wega┼äskie jedzenie i produkty zast─Öpcze mo┼╝na znale┼║─ç we wszystkich supermarketach. Jednak nadal nie ma prawie ┼╝adnych wega┼äskich wariant├│w ┼╝ywno┼Ťci dla sportowc├│w. Wynika to z mitu: "Tylko mi─Öso czyni ci─Ö du┼╝ym i silnym!". Przez bardzo d┼éugi czas ta zasada by┼éa prawdziwa w kulturystyce. Dla planowanej budowy mi─Ö┼Ťni, wi─Ökszo┼Ť─ç kulturyst├│w i sportowc├│w opiera si─Ö na produktach mlecznych, takich jak mleko lub produkt├│w pochodzenia zwierz─Öcego, takich jak mi─Öso, ryby lub jaja. Jednak coraz wi─Öcej sportowc├│w, w tym wielu sportowc├│w ekstremalnych, odkrywa diet─Ö wega┼äsk─ů dla siebie i powo┼éuje si─Ö na ni─ů, aby zwi─Ökszy─ç swoj─ů wydajno┼Ť─ç.

W tym wpisie na blogu dowiesz si─Ö, jak budowanie mi─Ö┼Ťni jest mo┼╝liwe r├│wnie┼╝ dzi─Öki diecie wega┼äskiej.


Dlaczego budowa mi─Ö┼Ťni jest tak wa┼╝na


Trening mi─Ö┼Ťni jest nie tylko dla wygl─ůdu, ale tak┼╝e wa┼╝ny dla zdrowego cia┼éa. Dotyczy to nie tylko sportowc├│w. Z czasem masa mi─Ö┼Ťniowa zmniejsza si─Ö u wszystkich ludzi. Dzieje si─Ö tak zw┼éaszcza przy braku ruchu. W przypadku utraty masy mi─Ö┼Ťniowej zwi─Öksza si─Ö ryzyko wyst─ůpienia cukrzycy, zawa┼éu serca lub udaru m├│zgu. Silne mi─Ö┼Ťnie chroni─ů uk┼éad odporno┼Ťciowy oraz mocniejsze ko┼Ťci i stawy.

Sportowcy, kt├│rzy ci─Ö┼╝ko pracuj─ů, aby zbudowa─ç mi─Ö┼Ťnie, cz─Östo u┼╝ywaj─ů du┼╝obia┼éek zwierz─Öcych, aby wzmocni─ç swoje mi─Ö┼Ťnie. Dobre napi─Öcie mi─Ö┼Ťni sprzyja regeneracji, zmniejsza ryzyko kontuzji i zwi─Öksza wytrzyma┼éo┼Ť─ç. Og├│lnie panuje b┼é─Ödne przekonanie, ┼╝e mi─Ö┼Ťnie mo┼╝na budowa─ç g┼é├│wnie dzi─Öki produktom zwierz─Öcym lub nabia┼éowi. Od┼╝ywianie wega┼äskie i temat budowy mi─Ö┼Ťni wydaj─ů si─Ö wi─Öc wzajemnie wyklucza─ç. Nie jest to jednak prawd─ů: spo┼╝ywaniebia┼éek ro┼Ťlinnych w diecie wega┼äskiej wspiera r├│wnie┼╝ budow─Ö mi─Ö┼Ťni.


Bia┼éka ro┼Ťlinne

Dla wielu sportowc├│wbia┼éko serwatkowe, kt├│re znajduje si─Ö g┼é├│wnie w produktach mlecznych, takich jak popularne koktajle proteinowe, jest szczeg├│lnie wa┼╝ne w budowaniu mi─Ö┼Ťni. Bia┼éko serwatkowe jest wytwarzane z serwatki, kt├│ra jest produktem ubocznym przy produkcji sera i jest bardzo tania w produkcji.

Jednak niekt├│re badania wykazuj─ů, ┼╝e budowanie mi─Ö┼Ťni jest mo┼╝liwe r├│wnie┼╝ przy stosowaniu diety wega┼äskiej. W jednym z bada┼ä, 48 g bia┼éka ry┼╝owego i por├│wnywalna ilo┼Ť─ç bia┼éka serwatkowego by┼éy spo┼╝ywane po treningu oporowym przez dwie r├│┼╝ne grupy w ka┼╝dym przypadku. Po 8 tygodniach, grupy wykaza┼éy podobny wzrost mi─Ö┼Ťni.



Opr├│cz bia┼éek serwatkowych istniej─ů bia┼éka ro┼Ťlinne, takie jak bia┼ékokonopi, bia┼ékogrochu, bia┼éko ┼éubinu czy bia┼ékory┼╝u.

WHO zaleca ┼║r├│d┼éa bia┼éka z zawarto┼Ťci─ů 5,9% leucyny lub wi─Öcej dla dobrej syntezy mi─Ö┼Ťni, co ma miejsce na przyk┼éad w przypadku bia┼éek konopnych. Zr├│wnowa┼╝ony stosunek pomi─Ödzy bia┼ékami i w─Öglowodanami z┼éo┼╝onymi jest wr─Öcz idealny do budowy mi─Ö┼Ťni. Wielu sportowc├│w polega na zbyt du┼╝ej ilo┼Ťci mi─Ösa, ale nie ma to dobrego wp┼éywu na wydajno┼Ť─ç.

Zasadniczo, wystarczaj─ůca ilo┼Ť─ç bia┼éek jest niezb─Ödna do budowy masy mi─Ö┼Ťniowej. Cz─Östo m├│wi si─Ö, ┼╝e dieta wega┼äska mo┼╝e pogorszy─ç wytrzyma┼éo┼Ť─ç i si┼é─Ö mi─Ö┼Ťni, poniewa┼╝ brakuje w niej bia┼éek zwierz─Öcych. Jednak pokarmy ro┼Ťlinne r├│wnie┼╝ zawieraj─ů niezb─Ödne aminokwasy. Tak d┼éugo, jak wystarczaj─ůco du┼╝o s─ů spo┼╝ywane, a one s─ů dobrze po┼é─ůczone, to nie ma znaczenia, gdzie bia┼éka pochodz─ů.

Podczas gdy bia┼éka zwierz─Öce cz─Östo naturalnie przypominaj─ů wymagany sk┼éad, ┼║r├│d┼éa ro┼Ťlinne znacznie si─Ö r├│┼╝ni─ů. Niekt├│re bia┼éka ro┼Ťlinne maj─ů wy┼╝szy poziom lizyny, a nast─Öpnie zazwyczaj maj─ů ni┼╝szy poziom metioniny. Dla niekt├│rych jest to sytuacja odwrotna. Dlatego wa┼╝ne jest, aby po┼é─ůczy─ç r├│┼╝ne bia┼éka ro┼Ťlinne do budowy mi─Ö┼Ťni. Na przyk┼éad, mieszanka bia┼éka grochu i bia┼éka ry┼╝u jest odpowiednia, aby zr├│wnowa┼╝y─ç s┼éabo┼Ťci poszczeg├│lnych proszk├│w i osi─ůgn─ů─ç optymalny wynik. Wtym celu opracowali┼Ťmy nasze BIO bia┼éko wega┼äskie.

  • Tagi: