× Jak podoba Ci się nasz nowy sklep w Polsce, przekaż nam swoją opinię. tutaj
Bezpłatna dostawa dla wszystkich powyższych zamówień 49,00 €

WIEDZA

Gerstengras vs. Weizengras

Wpis na blogu: Trawa jęczmienna vs trawa pszeniczna

Przeczytałeś nagłówek i teraz zastanawiasz się, co trawa ma wspólnego z kuchnią? Czy znasz już popularne superfoods - trawęjęczmienną ipszeniczną? Oba zawierają wiele ważnych witamin i składników odżywczych, które są dobre dla Twojego organizmu. W tym wpisie na blogu dowiesz się wszystkiego o działaniu zdrowych słomek i o tym, co je wyróżnia.

Trawa jęczmienna i trawa pszeniczna - superfoods

Trawa jęczmienna i trawa pszeniczna należą do rodziny traw słodkich. Chociaż te dwie rośliny dopiero od niedawna sprzedawane są jako superfoods, to w Niemczech istnieją już od dawna.

Gestengras to młode pędy znanego jęczmienia, który wiosną szczególnie często rośnie na niemieckich polach. Młode pędy jęczmienia wyrastają wkrótce po wykiełkowaniu.
Z koleitrawa pszeniczna jest zbierana po około 3 tygodniach ze względu na szczególnie wysoką zawartość składników odżywczych.
Zwykle oba rodzaje zbóż, pszenica i jęczmień, zawierają gluten. Ponieważ jednak są to młode kiełki, są bezglutenowe. Trawa pszeniczna może jednak zawierać niewielkie ilości glutenu. Osoby bardzo wrażliwe na gluten powinny unikać młodej trawy jęczmiennej.

Różnice między trawą jęczmienną a pszeniczną

Oba są zielone, świeże i zdrowe. Ale jakie są różnice?
Świeża trawa jęczmienna zawiera wiele minerałów, takich jak cynk, żelazo, magnez i wapń. Trawa pszeniczna ma wysoką zawartość żelaza, magnezu, cynku i selenu. Ponadto, trawa pszeniczna zawiera również wiele witamin A, C, E i K. Obie słodkie trawy zawierają dużo błonnika i dlatego są szczególnie korzystne dla trawienia. Ponadto, oba zawierają przeciwutleniacze, które pomagają organizmowi neutralizować szkodliwe rodniki. W obu trawach występują również wtórne związki roślinne: luteina i chlorofil.

Różnice między trawą jęczmienną a pszeniczną

Niestety, w supermarkecie trudno kupić zdrowe łodygi w stanie świeżym. Ponadto słodkie trawy nie smakują szczególnie dobrze na surowo ze względu na ich włóknistą konsystencję. Trawa jęczmienna i trawa pszeniczna są dostępne w handlu w postaci suszonej jako proszek lub tabletki. Oba można przygotować z wodą, aby uzyskać zdrowy sok. Ponieważ trawy mają bardzo intensywny smak po zmieszaniu z wodą, możliwe jest również przyjmowanie sproszkowanej trawy pszenicznej i jęczmiennej z mlekiem lub jogurtem.

Proszek z trawy pszenicznej: Działanie

Według niektórych badań, które nie były prowadzone na ludziach, sproszkowana trawa pszeniczna ma działanie przeciwzapalne i normalizuje poziom cholesterolu. Substancja roślinna, luteina, chroni oczy, a chlorofil wspomaga transport tlenu we krwi i tworzenie nowych komórek krwi.

Trawa jęczmienna w proszku: Działanie

Tabletki z trawą jęczmienną są szczególnie zalecane jako suplement dla diabetyków, aby pomóc obniżyć poziom cholesterolu, jak również poziom cukru we krwi. Słodka trawa zawiera również tryptofan, aminokwas, który pomaga budować w organizmie hormon szczęścia - serotoninę. Ponadto, młody liść zboża ma podnosić poziom energii i pomagać w zaburzeniach snu. Więcej na temat działania trawy jęczmiennej można przeczytać w tymwpisie na blogu.
Oczywiście, można również mieszać proszek trawy jęczmiennej z proszkiem trawy pszenicznej, aby połączyć skuteczne składniki. Kto by pomyślał, że trawy mogą być również dobre dla organizmu?
Dzięki BIO Green Trio Tabs otrzymujesz zdrowe składniki odżywcze spiruliny i alg chorella w jednym.

FAQs

Jaka jest różnica między sproszkowaną trawą jęczmienną a pszeniczną?
Składniki są bardzo podobne, ale trawa jęczmienna zawiera więcej minerałów, takich jak żelazo, a trawa pszeniczna więcej witamin.
Superfood wheatgrass i trawa jęczmienna: bezglutenowe i zdrowe?
Ponieważ obie słodkie trawy są młodymi kierowcami, oprócz wielu zdrowych składników odżywczych nie zawierają glutenu.
Czy mogę jeść trawę pszeniczną i jęczmienną?
Pszenica i trawa jęczmienna zawierają wiele składników odżywczych ważnych dla organizmu. Niemniej jednak, nie należy przyjmować proszku z tych dwóch roślin w zbyt dużych ilościach, aby uniknąć bólów żołądka. Szczególnie jeśli dopiero zaczynasz przyjmować trawy, powinieneś zacząć od mniejszych ilości i powoli je zwiększać.
  • Tagi:
  • Health
  • Health