× Jak podoba Ci się nasz nowy sklep w Polsce, przekaż nam swoją opinię. tutaj
Bezpłatna dostawa dla wszystkich powyższych zamówień 49,00 €

DIETY SPECJALNE

Fit mit Keto


Mało węglowodanów, dużo zdrowych tłuszczów: tak w dużym uproszczeniu wygląda dieta keto. Znana również jako "dieta anaboliczna", "dieta low carb" lub "dieta Atkinsa", dieta keto pozwala osiągnąć różne cele: nadaje się zarówno do utraty masy ciała, jak i do budowania masy mięśniowej. Nawet w leczeniu chorób, korzyści płynące z diety keto są często wykorzystywane.

Dieta ketogeniczna - krótkie wyjaśnienie

Organizm normalnie czerpie energię z glukozy, którą uzyskuje z węglowodanów - przeprowadza proces zwany glikolizą. Jeśli zaprzestanie się spożywania węglowodanów, glikoliza nie jest możliwa. Organizm, który jest kreatywny, zmienia wtedy całkowicie swój metabolizm, mianowicie z glikolizy na tzw. ketozę. Wątroba przekształca teraz kwasy tłuszczowe w ciała ketonowe, które są doskonałą alternatywą dla glukozy, a zaopatrzenie w energię jest ponownie zagwarantowane. Twoje ciało stosuje tę samą sztuczkę również na czczo. Spala tkankę tłuszczową. Z dietą keto, z drugiej strony, dostajesz zdrowe tłuszcze i białka z jedzeniem.

Keto Superfood

Jak wszędzie, to samo dotyczy diety ketogenicznej: zbilansowana dieta jest wszystkim i wszystkim. Dlatego zdrowe tłuszcze i białka są nadal twoimi przyjaciółmi. Składniki odżywcze, których potrzebujesz w diecie keto, znajdują się głównie w superfoods, takich jak orzechy i awokado oraz innych produktach spożywczych, takich jak warzywa, ryby, produkty mleczne, jaja i mięso. Jeśli jesteś weganinem, możesz z łatwością użyć tłuszczów roślinnych, takich jak olej kokosowy czy olej mct. Nasz Vegan Protein Mix, szybkie i zdrowe źródło białka, ma niską zawartość węglowodanów i jest doskonałym uzupełnieniem dla diet o niskiej zawartości węglowodanów, takich jak Keto.

Czy Golden Milk ready-mix pomoże?

Szczególnie w fazach zmiany diety, kiedy organizm potrzebuje dodatkowej porcji opieki, złote mleko jest absolutnym błogosławieństwem. Ten napój z indyjskiej tradycji ajurwedyjskiej wzmacnia system odpornościowy, zawiera ważne witaminy i składniki odżywcze, działa przeciwzapalnie i wspomaga trawienie. Istnieją również dowody na to, że jest on korzystny w leczeniu zaburzeń lękowych. Nasz zestaw Golden Milk z wartościową organiczną trawą jęczmienną jest całkowicie wegański i naturalnie bezcukrowy, dlatego idealnie pasuje do diety ketogenicznej. Wymieszać z wodą i olejem kokosowym - gotowe.

FAQ

Jeśli chcę stosować dietę low carb high fat, czy muszę wszystko robić/gotować sama?

Nie. Wiele ketogenicznych produktów gotowych do spożycia można kupić w supermarkecie (orzechy, produkty mleczne, takie jak jogurty czy kefiry, oliwki). W restauracjach również masz duży wybór potraw o niskiej zawartości węglowodanów, na przykład sałatkę z kurczaka z oliwą z oliwek. Dzięki wspaniałym produktom uzupełniającym, takim jak nasze wegańskie Golden Milk lub VeganProteinmix, szybko dostarczysz sobie ważnych składników odżywczych także między posiłkami.

Czy dieta keto może pomóc w leczeniu chorób?

Zdecydowanie. Dieta ketogeniczna jest od wieków stosowana w terapii padaczki. Wykazano nawet, że ma stosunkowo niewiele skutków ubocznych u dzieci1. Dieta keto jest również bardzo skuteczna w przypadku choroby metabolicznej, jaką jest cukrzyca typu 2, ponieważ utrzymuje poziom cukru we krwi na prawie stałym poziomie. Ponadto zaleca się ją w celu ograniczenia czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, a nawet jest coraz częściej dyskutowana jako uzupełnienie standardowych terapii w chorobach nowotworowych i neurologicznych. Według badań przeprowadzonych na myszach, pacjenci ze stwardnieniem rozsianym (MS) i migreną również mogą odnieść korzyści z diety ketogenicznej2.

Jakie warzywa mogę jeść na keto i low carb?

W zasadzie wszystkie rodzaje warzyw, które zawierają mało skrobi, są odpowiednie. Szczególnie mało skrobi zawierają cykoria, szpinak, pieczarki, seler, kapusta pekińska, kalafior, kapusta kiszona, ogórek, cukinia i rzodkiewka. Ziemniaki i kukurydza, na przykład, zawierają duże ilości skrobi.

Które owoce są ketogeniczne?

Możesz włączyć jagody do swojej diety keto ze względu na ich niską zawartość węglowodanów. Rabarbar, pigwa lub owoce cytrusowe są również nisko węglowodanowe i dlatego mogą być spożywane w małych ilościach.

Jak często należy pić Golden Milk?

Złote mleko składa się tylko ze zdrowych składników. Można go pić dwa razy dziennie z czystym sumieniem.

Budowanie mięśni z keto i low carb - czy to możliwe? A co z węglowodanami?

Tak, to działa bardzo dobrze. Aby zbudować mięśnie, organizm potrzebuje białka, które dostaje się w wystarczających ilościach na diecie keto. Co więcej, ciała ketonowe, które powstają podczas ketozy, nie tylko zapobiegają zanikowi mięśni, ale także wspierają produkcję własnych białek w organizmie, a tym samym wzrost mięśni3.

Mit białka keto: Ile białka powinieneś jeść na diecie ketogenicznej?

Trzy makroskładniki: tłuszcze, węglowodany i białka powinny być spożywane w proporcji 3:1:1, czyli 86% tłuszczów, 6% węglowodanów, 8% białek.4 Głównym źródłem energii w diecie keto są więc tłuszcze. Należy preferować nienasycone kwasy tłuszczowe.

Keto lub Paleo: Czy dieta ketogeniczna z ketozą jest lepsza od diety z epoki kamienia łupanego?

Niestety, nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Największą różnicą między tymi dwoma dietami jest to, że dieta epoki kamiennej, czyli dieta Paleo, związana jest z pewnego rodzaju holistyczną filozofią życia i w przeciwieństwie do Keto, całkowicie unika nabiału.

Kilka pomysłów na Twój plan posiłków keto

Napady głodu nie są konieczne podczas stosowania diety keto! Mały wybór z ogromnego asortymentu keto powinien dać Ci inspirację do pokrycia zapotrzebowania na energię z posiłków ketogenicznych.
Śniadanie: Złote mleko, bułka z masłem, szynką z łososia lub twarożkiem, do tego kilka rogali i liści sałaty. Zakończ jogurtem z truskawkami, w razie potrzeby trochę erytrytolu.
Lunch: Zapiekanka z kalafiora z ricottą i twardym serem, doprawiona curry, kurkumą i chilli.
Kolacja: Ratatouille z chudą wołowiną, cukinią, cebulą, żółtą papryką, pomidorami, pieczarkami, tymiankiem, czosnkiem.
Przekąski w przerwach: Kostki serowe, sałatki, zupy, paluszki warzywne, ciemna czekolada (od 85%), orzechy i nasiona.
Napoje: Jeśli chodzi o napoje, upewnij się, że unikasz napojów bezalkoholowych i innych słodzonych napojów. Napoje alkoholowe są również w większości niezgodne z dietą keto. To, co zawsze działa, to woda, herbata, kawa, bogate w witaminy złote mleko lub roślinny koktajl proteinowy.

1https://www.thieme-connect.de/products/ejournals/pdf/10.1055/a-0584-5311.pdf

2https://www.der-niedergelassene-arzt.de/medizin/kategorie/neurologie-1/laesst-sich-die-multiple-sklerose-durch-ernaehrung-positiv-beeinflussen

3https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC303494/

4https://www.thieme-connect.de/products/ejournals/pdf/10.1055/a-0584-5311.pdf

  • Tagi: